Small group training in Amersfoort

Een uitdagende Personal Training, maar dan goedkoper en gezelliger? Dan is de Small Group Training in Amersfoort iets voor jou! Tijdens deze training sport je in een kleine groep van 1 tot maximaal 8 personen en ervaar je toch de motivatie en coaching die een Personal Trainer je kan bieden. Aandacht, resultaat en gezelligheid staan ten allen tijden centraal.

Onder persoonlijke begeleiding van een personal trainer en tevens fysiotherapeut train je in een kleine groep (1 tot maximaal 8 personen). Hierdoor kan de Personal Trainer goed rekening houden met jouw persoonlijke doelstelling. We kennen jou, je conditie en je doelstelling en kunnen je hier persoonlijk bij coachen en motiveren. Bij Fitfactorij staat persoonlijke aandacht centraal. Dat resulteert in effectieve trainingen waarbij je altijd maximaal resultaat uit iedere training zult halen.

Voordelen van small group training

  • Motivatie en coaching door een Personal Trainer
  • Deskundige begeleiding, doordat onze trainers ook fysiotherapeuten zijn
  • Plezier door het gezamenlijk sporten
  • Maximaal resultaat uit iedere training
  • Je traint alle spiergroepen
  • Kracht en conditie training
  • Een goede vetverbrander
  • Grote variatie aan oefeningen
  • Betaalbaar doordat je de kosten deelt met anderen

Small group training

De doelstellingen van onze sporters variĆ«ren; afvallen, spierversteviging, het verbeteren vanĀ  de conditie en het verhogen van je energielevel. Door onze intensieve workouts train je kracht, explosiviteit, conditie, flexibiliteit, belastbaarheid of een combinatie.Ā De FITTR lessen zijn gebaseerd op crossfit om je sterker en fitter te maken, vandaar de naam. Deze trainingsvorm is goed voor zowel je kracht en conditie en elke training is anders. Wil je 2 of 3x per week gaan trainen? Wij stemmen de trainingen zo goed mogelijk af, zodat je 1, 2 of 3x per week telkens wat anders traint. De FITTR is er voor zowel de beginnende als de ervaren sporter.

RUNNING

Naast de FITTER lessen om sterker en fitter te worden bieden we ook hardlooptraining in kleine groepen aan. Deze trainingen zijn er voor hardlopers van elk kaliber. Zo geven we bootcamp trainingen voor hardlopers, maar bieden we ook small group trainingen aan voor beginnende hardlopersĀ (0-5 KM) en ervaren hardlopersĀ (5-10+ KM). De techniek en persoonlijke aandacht staat bij ons hoog in het vaandel. Als loper wordt je begeleidt door marathonloopster en fysiotherapeut Kim. Elke training is weer anders en de small group trainingen voor hardlopers vinden plaats in Amersfoort en omgeving. De trainingen vinden vaak plaats in het bos, bij de Soesterduinen of rondom de historische binnenstad van Amersfoort.

Kennis maken

Voordat je begint met trainen bij de small group trainingen, open gym of personal training in Amersfoort willen we graag een intake met je inplannen. Tijdens deze intake vooraf bespreken we je huidige conditie en adviseren we je verder over de trainingen. Via onze website kan je een abonnement afsluiten of een strippenkaart kopen om je vervolgens via ons rooster in te schrijven voor de small group trainingen. Daardoor is het mogelijk om te variƫren en te trainen wanneer jij dat wilt! Deze variatie zorgt ervoor dat je altijd kunt trainen en je trainingsweken nog uitdagender worden!

Geschikt voor ieder niveau

De trainingen zijnĀ geschikt voor iedereen ongeacht je fitheid. Wanneer een oefening te zwaar, te licht of te belastend is dan zal de trainer direct een variatie voor je bedenken. Jullie trainer kan dankzij de kleine groepen met iedereen rekening houden en je persoonlijk coachen en motiveren om maximaal resultaat uit iedere training te halen. We letten op de juiste houding en techniek en passen de gewichten aan om het maximale uit jouw training te halen!

Hoe ziet een training eruit?

De training vindt plaats in onze gym in Amerfoort en duurt 50 minuten. Na een korte warming-up leggen we het programma stap voor stap uit. Je maakt voornamelijk gebruik van je eigen lichaamsgewicht en functionele bewegingen zoals springen, optrekken, rennen, duwen en stoten.Ā  We maken gebruik van los materiaal, zoals barbells, kettlebells, dumbells, maar ook springtouwen, elastieken, zware ballen en boxen om op te stappen of te springen. Kan je een oefening niet, geen zorgen, de trainers zijn opgeleid om de oefeningen voor je aan te passen naar ieder zijn niveau.