Hardlopen in Amersfoort

Wil je beter of sneller hardlopen? Wat je doelstelling ook is, bij FitFactorij ben je op de juist plek. Onze hardloopspecialist, Kim, is een ervaren marathonloopster en heeft al vele jaren ervaring bij het begeleiden van hardlopers en het verhelpen van hardloopblessures. Kim is ook fysiotherapeute enĀ helpt je om kwalitatief beter, efficiĆ«nter en sneller te lopen. De expertise van onze fysiotherapeut wordt gebruikt bij jouw begeleiding. Wij zijn er voor de beginnende en de ervaren hardloper!

Hardlooptraining

Wil je hardlopen in Amersfoort? Binnen FitFactorij bieden we verschillende small group trainingen aan. Deze trainingen bieden we ook aan voor hardlopers van verschillende kalibers. Zo geven we bootcamp trainingen voor hardlopers, maar bieden we ook small group trainingen aan voor beginnende hardlopersĀ (0-5 KM) en ervaren hardlopersĀ (5-10+ KM).Ā Bij deze trainingen ben je maximaal met 8 personen, het voordeel hiervan is dat we voor iedereen persoonlijke aandacht hebben. De techniek en persoonlijke aandacht staat bij ons hoog in het vaandel. Elke training is weer anders en de small group trainingen voor hardlopers vinden plaats in Amersfoort en omgeving. De trainingen vinden vaak plaats in het bos, bij de Soesterduinen of rondom de historische binnenstad van Amersfoort.

Loopanalyse

Niet alleen het hardlopen of krachttrainen zelf is belangrijk voor hardlopers, techniek is veel belangrijker. Een goede hardlooptechniek zorgt voor blessurepreventie en voor een efficiƫnte looppas. Binnen ons sportmedisch trainingscentrum hebben we de mogelijkheid om loopanalyses uit te voeren. Wil jij je hardlooptechniek verbeteren? Dan is een hardloopanalyse iets voor jou! Onze therapeuten gaan met jou aan de slag en geven na de hardloopanalyse persoonlijke tips mee. Daarnaast is er ook de mogelijkheid om als aanvulling op de loopanalyse een hardloopschema op te stellen. Ook kan je als aanvulling deelnemen aan de small group trainingen of krachttraining voor hardlopers.

Krachttraining voor hardlopers

Naast hardlooptraining is het voor hardlopers belangrijk om krachttraining te doen. Het trainen van de kracht voor de romp- en beenspieren is essentieel. Onze fysiotherapeuten helpen je graag met het opstellen van een op maat gemaakt krachttrainingsschema. De krachttraining kan je wekelijks in onze trainingszaal uitvoeren, maar je kan er ook voor kiezen om het in je eigen sportschool uit te voeren. Het voordeel van onze trainingszaal is dat er altijd een fysiotherapeut in de buurt is die je kan helpen wanneer je vragen hebt. Benieuwd naar krachttraining voor hardlopers? Laat je informeren over de mogelijkheden en neem contact met ons op.

 

Fysiotherapie bij hardloopblessures

Blessures bij hardlopen kunnen vaak heel vervelend zijn. Hierdoor kan je vaak je sport niet meer uitvoeren en word je beperkt in het (hard)lopen. Hardloopblessures hebben veelal een acute oorzaak of door overbelasting (bron: kenniscentrum sport en bewegen). Onze fysiotherapeuten zijn gespecialiseerd in het verhelpen en voorkomen van hardloopblessures. Fysiotherapie, Dry Needling en sportspecifieke training zijn vaak de sleutel tot het verhelpen van de blessure. Zo kan jij weer gerust hardlopen in Amersfoort! Meer weten over fysiotherapie bij hardloopblessures? Neem dan contact met ons op!

Na 5 maanden met een hamstringblessure gelopen te hebben ben ik bij Kim geweest voor een Dry Needling behandeling. 2 dagen na de behandeling liep ik de ultra trail run van 111KM zonder pijn!

Hardloopschema’s

Ben je niet in staat om hardlooptrainingen in Amersfoort te volgen of train je graag zelf? Wij bieden op maat gemaakte hardloopschema’s aan. Na een intake en het bespreken van jouw doelen maken wij een persoonlijk hardloopschema zodat jij je doelen kan bereiken. Naar aanloop van een marathon of trailrun kan zo’n schema erg handig zijn. Zo kan jij op je eigen tijd en locatie blijven trainen om je doel te behalen.

Hardloopoefeningen

Naast het aanbieden van hardlooptrainingen en hardloopschema’s staan op ons Youtube kanaal verschillende hardloopoefeningen. Deze oefeningen kan je zelf thuis uitvoeren voor het verbeteren van de kracht en coƶrdinatie van de romp-, heup- en beenspieren.